Widget Image

„Escher – fenomen logicznego desigu” to projekt edukacyjny organizowany przez Fundację KOLOROWO oraz Szkołę KORNELÓWKA z Łodzi. Przewodnim elementem akcji jest organizacja ogólnopolskiego konkursu matematyczno-graficznego pt.: Matematyczne natchnienie dla artysty.

Zapisz się do newslettera

Bądź na bieżąco! Escher - fenomen logicznego designu.
Image Alt

Kornelówka

Od wielu lat w Prywatnej Szkole Podstawowej Kornelówka uczniowie przygotowują tesselacje (parkietaże). Zajęcia geometryczne połączone ze sztuką są realizowane w trakcie roku szkolnego od klasy czwartej. Pierwsze kroki z parkietażami nie zawsze przynoszą oczekiwany efekt, ale w miarę upływu czasu, zdobywania doświadczenia, wiedzy i umiejętności – podczas zajęć tworzone są na prawdę wspaniałe prace. Projekt „Escher – fenomen logicznego designu” narodził się dzięki inspiracji wynikającej z pracy z uczniami w Kornelówce.

„Jestem pasjonatem nauczania geometrii. Twórczość M. Echera stała się dla mnie inspiracją do zajęć z matematyki, w szczególności różnych rodzajów symetrii, wielokątów foremnych i ich własności. Kreując parkietaże (tesselacje) uczniowie poprzez obcowanie ze sztuką utrwalają pojęcia geometryczne, tworzą i myślą niekonwencjonalnie. To jest to co preferuję w nauczaniu na swoich zajęciach.”

Agnieszka Wojtas